כמו שאמרת יש כמה דרכים לצלם ברכב. הדבר החשוב ביותר בצילום ברכב הוא קיבוע המצלמה/מצלמות בצורה חזקה ומניעת רעידות. יש כמה מתאמים שמתחברים לכל מיני חלקים ברכב, לצילום פנימי בתוך הרכב ולצילום חיצוני. הם מבוססים על הרעיון של התחברות בוואקום לזכוכית או לפח הרכב.
img class=img-responsive src="http://www.rockhousecinema.com/news/files/b---car-mount-side-.jpg">
מתאמים כאלה עולים לא מעט ולכן כסטודנט הייתי ממליץ לך לבנות אחד כזה בעצמך. ישנו כלי שעובדים איתו אנשי זכוכית כשהם רוצים להרים זכוכית גדולה, ניתן לרכוש אותו בחנויות לחומרי בניין:
img class=img-responsive src="http://www.graziani-il.com//upload/s4_1291300812.jpg" border="0">img class=img-responsive alt='ידית ואקום 2 עיניים 110/100 ק"ג SP-09' src="http://www.graziani-il.com//upload/s1_1291298904.jpg" border="0">
לכלי הזה תצרך לחבר תושבת של מצלמה (כזאת שתתאים למצלמה איתה אתה מצלם), כמובן שמומלץ לצלם עם DSLR, רצוי מאד עם דגם FF טוב (חיישן גדול יותר יתן לך תוצאות טובות יותר בתנאי תאורה של פנים הרכב). תוכל למצוא הרבה סרטונים ביו-טיוב שיסבירו לך כיצד לבנות, הנה דוגמא:
מבחינת טכניקת הצילום, צלם כמה שיותר פריימים לשניה (אם יש לך אפשרות לצלם 50 או 60 עשה זאת), כמו כן צלם במהירות תריס הגבוהה ביותר שתוכל. את התיקונים (מראה קולנועי וכד') תעשה אח"כ בפוסט. הסיבה היא שכל רעידה של המצלמה תגרום לטישטוש הפריים במידה ותצלם 24 פריימים לשניה. טישטוש לא תוכל לתקן בפוסט פרודקשן. לעומת זאת רעידות תוכל לתקן בקלות, את הטישטוש הטבעי של 24 פריימים לשניה תוכל להוסיף בפוסט ללא בעיה.
אם אתה מצלם בפנים הרכב, תוכל לנסות לקבע את המצלמה למשענות הראש של הכיסאות הקדמיים או לזכוכית הקדמית בוואקום.
מבחינת תאורה זה כבר תלוי באיזו שעה אתה מצלם, יום או לילה...