אשמח לדעתכם מדוע התמונות יוצאות לי חיוורות וללא חיים
מצלמה: | NIKON D5300 |
חשיפה: | 1/4000 שניה |
צמצם: | F4 |
ISO: | 320 |
אורך מוקד: | 27mm |
אני לא רואה חיוורון או חוסר חיים אבל אני כן רואה כמה דברים שניתן היה לשפר.
1. לפי נתוני הצילום, צילמת במהירות תריס מהירה מאד (1/4000) אך עם צמצמם פתוח ביחס למה שצילמת. היה עדיף לסגור את הצמצם יותר על חשבון מהירות הצילום. בד"כ תמונות מהסוג הזה משתמשים במספר שקל לזכור - צמצם 8 ומהירות 1/800 היית מקבל יותר חדות בכל האיזורים וזו מהירות מספיק מהירה שלא תגרום ל"מריחה".
2. קו האופק בתמונה אינו ישר מה שיגרום לכך שתצטרך ליישר אותו באמצעות תוכנה ולאבד חלקים לא קטנים מהתמונה. רצוי להקפיד לצלם תמונה ישרה.
3. שים לב שהחשיפה של השמיים והמים היא טובה. החלק הפחות מואר הוא החלק של הבניינים ואולי זו גם הבעיה שאתה מרגיש. יש 2 אופציות לטפל בזה - המומלצת במקרה כזה היא שימוש בלייטרום ועיבוד קל של החשיפה בצורה סלקטיבית (מברשת) במקומות שאותם רוצים להאיר יותר. דרך אחרת ויותר מורכבת היא למדוד את החשיפה בצורה נקודתית ולא כממוצע על כל הפריים ולחשוף לפי הבניינים, אך קח בחשבון שמה שעלול לקרות הוא שהשמיים יהיו בחשיפת יתר ואולי גם כמה חלקים על המים, במקרה כזה תוכל לצלם 3 חשיפות שונות ולחבר את הצילומים ל-HDR.
אם המושגים הנ"ל זרים לך - אל תתבייש ותגיד ונשתדל לכוון אותך כיצד ללמוד את המושגים האלה.
תודה על התשובה המפורטת.
האם קיים כלל אצבע של צמצם 8 ומהירות 1/800 צילומי נוף כאלה ?
השאיפה שלי היא כמה שפחות להתעסק עם עריכה של התמונות לאחר צילומן. (לא כתוצאה מחוסר ידע אלא חוסר זמן)
אני לא יודע מה זה כלל אצבע... אבל אם התכוונת לשאול אם זה כלל קבוע - אז לא, זה לא כלל קבוע אבל אלה נתונים שקל לזכור למי שלא רוצה להתעסק יותר מדי עם מדידות אור והם בדרך כלל יעבדו טוב כל עוד לא מדובר ביום מעונן מאד וסגרירי. בכל זאת, אני כן ממליץ להתנסות במדידות אור ולהיות מדוייקים יותר ולהיות עד כמה שאפשר בשליטה מלאה ולייצר את הפריים שאותו אתה רוצה. זה קצת קשה ללמוד את זה במיוחד בעידן הדיגיטלי שגורם לנו להיות עצלנים...
מדידת אור היא אחד החלקים שרובינו לא אוהבים להתעסק איתו. ויש 3 אופציות בדרך כלל של מדידת אור במצלמה ורוב הצלמים החובבים לא מתעסקים עם הכפתור או האופציות האלה למרות שזה אחד הכפתורים הכי קריטיים בצילום. כאמור אני ממליץ לנסות לכוון את המצלמה למדידה נקודתית או ממוצע נקודתי ולהתנסות ב-2 המצבים האלו ולהימנע ממדידה ממוצעת של כל הפריים.
בסירטון הבא ניתן ללמוד קצת על שלושת האופציות ומתי כדאי להשתמש בכל אחת מהן:
רעיון וביצוע יפים.
תודה
לא ממש. יש כלל אצבע קשור דומה:
ISO 100 <> תריס 1/100 ISO 500 <> תריס 1/500 וכן הלאה...
זה עוזר לכוון את החשיפה בצורה מהירה ובלי סיבוכים, ולרוב עובד טוב.
ול@מערכת האתר - כלל אצבע זה כלל פשוט, שקל לזכור, שברוב המקרים נכון, אבל לא תמיד.