תגובה לאורן  
‏יום שלישי ‏26 ‏מרץ ‏2013   15:59
שלום לכולם
שאלה בקשר לחדות תמונות
רכשתי קאנון 550D פלוס עדשה סיגמה 18-200 עם מייצב תמונה
אין לי תלונות על העדשה והיא מוציאה תמונות מדהימות
מה שהייתי רוצה לדעת זה -
צילמתי צילומי משפחה כולל צילומי פעוטה בבית בשעות הערב עם תאורת סלון לבנה. מה שקרה זה שחלק מהתמונות יצאו חדות כשאני מפקס על העין תמיד וחלקן לא חדות. צילמתי בזום משתנה בערך בין 50 ל180 ככה. כך שנאלצתי להיות על צמצם 6.3 ומהירות תריס של 1 חלקי 50 (משתנה) וISO בין 800 ל3200. אבל עדיין חלק מהתמונות יצאו חדות (כולן נראו חדות במסך של המצלמה) וחלקן ממש לא חדות עקב תנועות מהירות של הפעוטה ככל הנראה. ודאי שהתשובה לזה היא העלאת מהירות התריס אבל זה יגרום לתמונות עם פחות אור בתנאי תאורת הסלון :( מה עושים במצב כזה? איך מפקססים נכון? ובכללי יש המלצות?
תודה  מראש מצורפת תמונה דוגמה

 תגובה לדני  
‏יום רביעי ‏27 ‏מרץ ‏2013   09:23

כלל אצבע אומר שאין לצלם במהירות שנמוכה מאורך המוקד של העדשה. במקרה שלך  מהירות 200. מהירות 50 היא איטית למדי לגבי עדשה זו . מיצב התמונה אמור לתת לך אפשרות לרדת עד 2 דרגות אולם לא תמיד זה נכון ומדוייק.

 בנוסף ציינת את תזזיות המצולמת.

 על מסך המצלמה כולן תראנה חדות אלא אם תבצע זום לתמונה ותראה אותה יותר "גדולה".

 ממליץ להשתמש במבזק אפילו שיש אור יום יתן לך אפשרות לעבוד גבוה יותר.

 העלאת ה ISO יוצרת גרעיניות שגם היא יוצרת חוסק חדות בהגדלות



 תגובה ליואב  
‏יום חמישי ‏06 ‏מרץ ‏2014   07:45


דני שלום

האם הבנתי נכון..

אם יש לי עדשה 18 300 אצטרך לצלם במהירות גדולה מ-1/300?



 תגובה לדורון  
‏יום חמישי ‏06 ‏מרץ ‏2014   13:20

18-300 זו עדשת זום זה אומר שאם אתה מצלם במצב של 300 (זום עד הסוף) זה אומר שהמהירות שלך צריכה להיות מינימום 1/300




 תגובה ליואב  
‏יום חמישי ‏06 ‏מרץ ‏2014   17:47
תודה..


 תגובה לאהרון  
‏יום שלישי ‏26 ‏אוגוסט ‏2014   10:49
היי דורוןראשית סליחה שאני כך נדחפת לשיחה..
שנית..הייתי שמחה אם תוכל להקדיש לי דקה של הסבר מפורט יותר על זמן חשיפה מול אורך מוקד (או להמליץ לי על מקום שאוכל לקרא קצת בפירוט יתר)
אפשר לומר שאני מאלה שמבינות מהר אם מסבירים להן לאטראיתי המון סרטונים שמסביריםוגם כאן באתר קראתי מספר תגובות והצעותאבל איך לומר?!כולם מדברים בשפה שאולי קצת גבוהה לי..אורך מוקד, צמצם, חשיפה , וכו אלו מושגים די ברורים ליאבל השילוב של כולם יחד..אולי זה מה שעוצר אותי מלהתקדם למצלמה עם עדשות
אשמח להסבר פרטני מעט יותר מהרגילאולי עם מילים עממיות יותר?! חח
תודה ענקית מראש!!

 תגובה לדורון  
‏יום שלישי ‏26 ‏אוגוסט ‏2014   11:54

הדיון כאן התחיל מתמונה שצולמה ויצאה מטושטשת (למרות שהמצלמה ביצעה פוקוס אוטומטי).

הסיבה לטישטוש או לחוסר חדות  בהמון מקרים אינה נובעת מחוסר פוקוס, כי הרי ברוב המקרים אנחנו  מבצעים פוקוס אוטומטי של המצלמה והמצלמה יודעת לפקס היטב.

הבעיה היא אחרת והיא חשיפה ארוכה מדי וגרימה לכך שתזוזה קלה של היד + חשיפה ארוכה גורמת למריחה של התמונה. עשי ניסוי וצלמי בחשיפה ארוכה מאד ובלי חצובה ותראי איך הכל נמרח. אז נכון שלא תמיד זה ממש נמרח אבל גם מריחה של מילימטר אחד תגרום לחוסר חדות בתמונה.

המילימטר הזה הוא מה שהיד שמחזיקה את המצלמה הספיקה לזוז בזמן החשיפה. (ככל שהחשיפה ארוכה יותר היד תספיק לעשות תנועות רבות יותר ותגרום לחוסר חדות גדול יותר).

מתי המילימטר הזה יהיה משמעותי יותר? ככל שאורך המוקד יהיה גדול יותר. למה? כי כל מילימטר שתזוזי עם היד יהיה עשרות סנטימטרים בפריים עצמו. כדי להמחיש זאת קחי את המצלמה כווני את הזום להכי גדול שאפשר (אורך מוקד הכי גדול) ונסי לכוון עכשיו את המצלמה על נקודה רחוקה ולשמור אותה במרכז הפריים, לעומת זאת, כווני את הזום להכי קטן (אורך מוקד הכי קטן) ועכשיו התקרבי אל אובייקט מסויים ונסי לעשות את אותו הדבר. את תבחיני שככל שהזום גדול יותר כך קשה יותר לשמור על יציבות. למה? שוב, כל סטיה הכי קטנה של היד גורמת לסטיה גדולה פי כמה בטווח הארוך יותר.

זאת הסיבה שככל שמשתמשים בזום גדול יותר (אורך מוקד גדול יותר) יש צורך לשמור על מהירות חשיפה מינימלית כדי לא לגרום לטישטוש, כלומר שזמן החשיפה לא יאפשר "לשמור" את התזוזה של היד שמחזיקה את המצלמה. ואם למשל אנחנו מצלמים באורך מוקד 300 מ"מ, נקפיד לא לצלם במהירות נמוכה יותר מ-1/300 אחרת סביר שנאבד חדות.

לסיום, הפורום נועד לשאלות ובירורים, אין כאן שיחות אישיות לכן אין צורך להתנצל.



 תגובה לאהרון  
‏יום שלישי ‏26 ‏אוגוסט ‏2014   17:34
דורוןעם יד על הלב אני יכולה לומרשהפעם יותר מתמידכל כך הרבה נקודות התחברו לי בצילוםפתאום הכל ברור פשוט ומובן
כל מה שנשאר זה רק לתרגל כמובן
אין לי מילים להודות לךזה משהו שאני מנסה להבין המון זמן(כמעט שלוש שנים)
סוף סוף הסבר "אנושי"ברשותך עשיתי צילום מסך להסבר הנפלא שלך!
תודה ענקיתושוב תודה!

 תגובה לדורון  
‏יום שלישי ‏26 ‏אוגוסט ‏2014   12:03

כמובן שכל הדברים הנ"ל מתייחסים לצילום ללא פלאש וללא חצובה. מה הקשר לפלאש? כשאנחנו מצלמים בפלאש הפלאש למעשה הוא זה שקובע את זמן החשיפה ולכן כשמצלמים עם פלאש רצוי להפוך את המצלמה ל"עיוורת" כל עוד הפלאש אינו מבזיק. כיצד? לכוון את זמן החשיפה לאיזור 1/100 ולסגור את הצמצם עד שנקבל תמונה חשוכה ללא פלאש. אח"כ להפעיל את הפלאש ולכוון את העוצמה הרצויה.

חשיפות ארוכות רצוי לעשות עם חצובה ועם טיימר או שלט כי גם נגיעה קלה במצלמה (כשאנחנו לוחצים על כפתור הצילום) תגרום לתזוזה קלה ולטישטוש, לכן יש להשתמש בשלט רחוק שיפעיל את המצלמה ללא מגע או לחילופין לכוון את המצלמה לטיימר (נגיד 5 שניות) ואז ללחוץ, לעזוב ולהמתין לסיום החשיפה.