לא לשכוח לקחת בחשבון לצורך השיקולים שתמונות בינוניות של צלם שעובד עבור קרדיטים יכולים לפגוע ברמה כזו או אחרת במכירות ולכן הכסף שתחסכי על צלם יהיה הכסף שתפסידי מלקוחות שלא יתרשמו לטובה מ"הסחורה"....
וברוב המקרים הפגיעה בתדמית ובמכירות תהיה גדולה פי כמה.
אבי אני לא חושב שמדובר כאן בקמצנות, הכרתי בעלי עסקים מאד נדיבים שפשוט לא חושבים שהשקעה באתר אינטרנט או בתדמית זה דבר כל כך חשוב. מדובר כאן בחוסר הבנה בתחום השיווק של ימינו. אנשים רבים ובמיוחד עסקים קטנים ובינוניים (שמנהלים את עצמם) חושבים שחיסכון בהוצאות על פירסום ושיווק יביא להכנסות גדולות יותר וזה בדיוק ההיפך ממה שקורה. זו תופעה שאני רואה בהרבה מאד עסקים שבעלי העסק בטוחים שאין צורך להשקיע כל כך בשיווק ובבניית התדמית ובמקרים רבים גם אין תקציב גדול לזה. ואני אומר שבעל עסק מוכשר, יודע מתי לתת למומחים לעשות את מה שהוא לא מבין בו ואיפה נכון להשקיע את הכסף.
אני בטוח שאף מעצבת בגדים לא ניסתה אף-פעם לבנות מכונת תפירה בעצמה או ביקשה מחשמלאי חובב לבנות כזו בתמורה לקרדיט... למה? כי זה כלי העבודה שאיתו היא מייצרת סחורה. גם אתר אינטרנט הוא כלי חשוב שיעזור בקלות ובלי השקעה גדולה למכור את הסחורה הזו. ושאני אומר בקלות ובלי השקעה גדולה זה באופן יחסי להקמת חנות בקניון או באחד הרחובות בעיר. זה ממש לא אומר שזה בחינם וללא עלויות של כסף וזמן. ומניסיון, רוב בעלי העסקים שהשקיעו בזה (ולא מדובר בעשרות אלפי שקלים אפילו) - ראו תוצאות.
מספיק להסתכל מסביב ולראות איך עסקים רבים נופלים רק בגלל שלא העזו מספיק.
הדברים לא מכוונים רק לזו שפתחה את הדיון אלא בכלל לכולם, ואסיים בהמלצה לכל בעל עסק - קבלו ייעוץ ממומחים, בד"כ ייעוץ לא עולה הרבה והוא יכול לחסוך המון זמן ומשאבים שהולכים לפעמים לשווא. אני מכיר לא מעט אנשים שבנו אתר אינטרנט בזול, ואחרי שנתיים הבינו שעשו טעות והם צריכים להתחיל מהתחלה במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע יותר גם לשקם את התדמית הרעה שיצרו...
בברכה,
דורון