תגובה לאבי  
‏יום ראשון ‏22 ‏אוגוסט ‏2010   21:17
מסכים וניגודיות.
סתם בתור ספורט, קבלתי כמה תגובות (והן תמיד רצויות מאוד ומחמיאות) על ניגודיות שאינה מספיקה.
אני במסך שלי סמסונג "22 עם ניגודיות של 1:50,000 רואה ניגודיות מצויינת בתמונה, יתרה מכך: כשאני מעבד את התמונה אני נעזר בהסטוגרמה (של מדידת האור) וכל תווך האור מנוצל במלואו בדרך כלל.
יכול להיות שצלמים עם מסכים אחרים רואים זאת באופן שונה בגלל שהמסך שלהם לא משדר מספיק נגודיות? או שעלי לבדוק את המסך שלי שלא מציג תמונה נכונה?
מה דעתכם?

 תגובה לדני  
‏יום ראשון ‏22 ‏אוגוסט ‏2010   21:26

כיול מסך זאת תורה בפני עצמה ויש ציוד שאינו זול שאמור לסיע לך ולתת את המסך האידאלי.

 אני גם עובד עם מסך סמסונג בבית עם ניגודיות של 50000 אבל שים לב אפשר לכייך אותו למספר מצבים והוא גם בא עם תוכנה לאיזון צבעים.

 אם תקח תמונה זהה תראה אותה באופן שונה על מסך שונה. אני עובד עם  מספר מחשבים ולעיתים תמונה המפורסמת באתר כהה מידי באחחד מהם ובהירה מידי באחר



 תגובה לאבי  
‏יום ראשון ‏22 ‏אוגוסט ‏2010   21:44
דני אתה צודק,
אבל כיול מסך מבוצע כנגד סביבת הצבע של המדפסת איתה אתה משתמש להדפסה. המסך שלי גם כן מכויל לעבודה בטמפ' אור החדר בתוכנת הדרייבר של המסך.
וכן כנראה משתמשים שונים רואים תוצאות שונות במסכים שונים.

 תגובה למערכת האתר  
‏יום שני ‏23 ‏אוגוסט ‏2010   02:05

אל תבלבל בין כיול צבעים של מדפסת לכיול מסך.

כל מסך ניתן לכוון לרמת ניגודיות/בהירות/צבע שונה. כך שדגם המסך שלך לא אומר כלום גם לא כרטיס המסך. את אותו הדגם אני יכול לכוון בצורה כזו שהוא יהיה כהה מדי, קונטרסטי מדי וכד'. כיול מסך אמור לכוון את המסך כך שהצבע האדום יוצג כאדום, השחור כשחור, האפור כאפור וכו'.... כדי לבצע כיול מקצועי עליך להשתמש במכשיר עצמאי שמתחבר למחשב, מוצמד למסך מחינת פיזית ומוצמד לדרייבר של הכרטיס מסך מבחינה וירטואלית. כיול פחות מקצועי יכול להעשות ע"י תוכנות מסויימות אך הוא בעיקר יהיה טוב לכיול בסיסי.