היי חברים,
אני עורך את קבצי הNEF שלי עם תכנת adobe camera raw.
הבעיה היא שהגוונים של תוצר הJPG שונים מהגוונים אותם אני בוחר בתוך התוכנה (על אותו מחשב עם אותו מסך).
למישהו יש הסבר או פתרון?
תודה !
זה מאד תלוי בצורת העבודה שלך. הרבה פעמים שמירה לא נכונה של JPG תגרום לצבעים "לדהות" ולהראות שונים לגמרי מחומר הגלם עליו עבדנו. כדי למנוע זאת יש לעבוד בצורה נכונה ויעילה.
הדרך המומלצת ביותר היא לעבוד עם Camera Raw ופוטושופ כשבינהם עובדת התוכנה Adobe Bridge. אם יש לך תיקיה עם 100 תמונות, פתח אותה ב-Bridge עבוד על כל תמונה באמצעות ה-Camera RAW ואז אחרי שסיימת ואתה עדיין צופה בתייקה באמצעות ה-Bridge, סמן את התמונות שאתה רוצה להפוך ל-JPG, גש בתפריט העליון ל-Tools, בחר ב-Photoshop ואז ב-Image Processor - יפתח לך חלון שישאל כל מיני שאלות על הצורה שבה אתה רוצה לשמור את הקבצים, תוכל לשמור אותם ב-3 פורמטים שונים (או חלק מהם): PSD, JPG, TIFF ולתת מאפיינים נוספים של רמת איכות ומימדים. אחרי שסיימת לסמן את מה שדרוש לך לחץ על Run בפינה הימנית העליונה ולך לשתות קפה. פוטושופ ישמור לך את כל הקבצים בתיקיה נפרדת כפי שביקשת. כדאי מאד להתרגל לצורת העבודה הזו אפילו אם בהתחלה היא נראית קצת מסורבלת או מעייפת. זה בדיוק הפוך. זו הדרך היעילה ביותר והמהירה ביותר. וכך עובדים צלמים מקצועיים.
בכל מקרה אם מדובר בתמונה אחת שאתה רוצה לשמור כ-JPG, אני גיליתי שאם אתה שומר את התמונה כ-JPG דרך Save for Web & Device - איכות הצבעים של ה-JPG נשמרת ולא נפגעת - תוכל לנסות גם את זה.
בהצלחה.
תודה רבה על התגובה המפורטת.
אני אכן עובד עם bridge.
עשיתי בדיוק את מה שהצעת, והתוצאה זהה ל"טכניקה" שאני מבצע. אני שומר את התמונות בעזרת כפתור הsave image בcamera raw בצד שמאל למטה.
בכל מקרה, הגוונים לא יוצאים זהים בשני המקרים.
לא הצלחתי למצוא את הSave for Web & Device. אתה מתכוון בפוטושופ או בbridge?
תודה!
מוזר ביותר. אני יכול לשלוח לך 2 קבצים אחד NEF והשני JPG שנשמרו בדרך שבה כתבתי (איכות ה-JPG 12 הכי גבוהה) ואתה לא תוכל למצוא הבדלים גם אם תתאמץ.
תבדוק את עצמך טוב. בכל מקרה יש תחליף מצויין ל-JPG והוא TIFF - פורמט דחוס אך באיכות מצויינת ממש. בדרך שהצעתי תוכל גם להמיר ל-TIFF בקלות.
הSave for Web & Device נמצא בתפריט File בפוטושופתודה רבה דורון. נראה לי שאאפס את הכל להגדרות ברירות מחדל ואראה משם.
רציתי להוסיף דבר אחד חשוב.
עיבוד איכותי לתמונה מאוד קשה לעשות אחרי שהמרת את התמונה לJPG , אתה עושה עוול למצלמה שלך.
המצלמה מצלמת ב16 ביט ואתה, מלכתחילה הורס את האיכות שלה . זה גורם לחורים בהיסטוגרמה ולמעברי צבעים רעים מאוד.
רצוי לפתוח את הקבצים ישירות מהברידג' לפוטושופ ב16 ביט (וזה לא ברירת המחדל , אתה צריך לבחור את זה במיוחד). לעבוד על התמונה בפוטושופ ב16 ביט, ורק בסיום התהליך לשמור את התמונה בפורמט JPG (שהוא 8 ביט).
טיפ של אלופים שקיבלתי מטל ניניו.
שווה לבדוק שהגדרות פרופיל הצבע מסונכרנות בין ברידג' לפוטושופ אם אחד מוגדר S-RGB והשני ADOBE יתכן שזה גורם להבדלים דרך ברידג' ניתן לסנכרן את כל חבילת הקריאטיב.
אלי האם תוכל להסביר כיצד מסנכרנים?
תודה
הסנכרון הוא בעצם הגדרה של פרופילי צבע בממשק בין התוכנות השונות.
נכנסים לפוטושופ edit/color settings מגדירים פרופיל צבע לדוגמא:
rgb:adobe rgb 1998
cmyk: coated fogra27 (ISO 12647-2:2004
gray : gray gamma 2.2
dot gain 20%
color management
rgb :convert to working rgb
cmyk : convert to working cmyk
gray : off
תן שם לפרופיל ושמור אותו
לאחר מכן נעבור לברידג'
פתח edit/creative suite color settings
ובחר את הפרופיל שיצרת גם בברידג'
התוצאה הסופית היא הודעה של ברידג' על סנכרון המערכת בצירוף לוגו סנכרון עגול מושלם.
וזה אמור לעזור בתאימות צבע במעבר בין התוכונת
מקוה שעזרתי.