תגובה ליובל  
‏שבת ‏05 ‏יולי ‏2008   21:21
תגידו, כשצילמו בפילם, ISO גבוהה (נגיד 1600 או 800), גם הייתה בעיית רעש? או שזו נדוניה שבאה עם המצלמות הדיגיטליות?

 תגובה לאובי  
‏יום ראשון ‏06 ‏יולי ‏2008   07:01
תמיד היה רעש !!! גם בפילים רגיל.. גם בשקופיות ..

 תגובה לגיל  
‏יום ראשון ‏06 ‏יולי ‏2008   07:57
לצורך המחשה. . .  היום, בעולם הדיגיטלי,  מכניסים אפקטים לתמונות באמצעות תוכנה, לפני 10 שנים, לדוגמא: צלמי חתונות, היו מסתובבים עם מצלמה נוספת עפ פילמים ש/ל ב ASA1600 כדי להוציא תמונות ש/ל מאד מגורענות שזה יפה בפני עצמו.


 תגובה למערכת האתר  
‏יום ראשון ‏06 ‏יולי ‏2008   08:11

חברה נא לא לערבב 2 דברים שונים לגמרי הגרעיניות שהתקבלה בנגטיב היא לא הרעש הדיגיטלי שמתקבל החיישן אלו שני דברים שונים לחלוטין שנובעים מסיבות שונות לחלוטין.

בעידן הפילים ע"מ לקבל גרעיניות מצלמים היו בוחרים למלם עם נגטיב באסא גבוה מתוך מחשבה תחילה לקבל גרעיניות הגרעיניות שאז היתה מתקבלת לא מתקבלת כיום היום מתקבל רעש דיגיטלי הוא אפילו לא דומה ויזואלית לגרעיניות. רעש דיגיטלי הוא לרוב טעות של הצלם או בעיה שנובעת מחיישן זול או קטן.

כדי לקבל את הגרעיניות שהיתה מתקבל בעידן הפילים צריך להשתמש בתוכנת עריכה ולהוסיף אותו בצורה מלאכותית.

אופצית האסא שיש כיום במצלמות נועדה כדי להפחית רעש דיגיטלי ולא כדי להעלות גרעיניות...

ככל שהחיישן יהיה טוב יותר כמו במצלמות המקצועיות באמת וככל שגודל הפיקסל יהיה גדול יותר הרעש יהיה קטן יותר. לכן האיכות במצלמות קומפקטיות היא לרוב הכי נמוכה כי החיישן שם הוא הכי פשוט שיש



 תגובה ליובל  
‏יום שישי ‏18 ‏יולי ‏2008   03:17

אז ממה נבעה הגרעיניות בעידן הפילם?



 תגובה לגיל  
‏יום שישי ‏18 ‏יולי ‏2008   09:16

גרעיניות בפילמים נבעה מצפיפות וגודל הקולטנים/חומר בפילם שקולט את האור.

אני יכול לתת דוגמא הפוכה:
בטיול בפרו, ע"מ לקבל צבעים חזקים ואיכות מעולה, צילמתי באחד הטרקים עם פילמים 25 ASA.
יצא מדהים!



 תגובה לאלי  
‏יום שני ‏21 ‏יולי ‏2008   21:35
לא מדוייק.
ברמה העקרונית הגרעיניות בסרט צילום והרעש בתמונה דיגיטלית מקורו באותו הדבר. בפילם חשיפה גרמה לתגובה כימית בין חומרי האמולסיה, בפילםבעל אסא גבוה החומרים היו רגישים יותר ובפילם בעל אסא נמוך רגישים פחות. גרעיניות נוצרה כתוצאה מכך שחלק מהחומרים באמולסיה הגיבו גם בלי שיפגע בהם פוטון - כלומר אקראית. בחיישן דיגיטלי הפוטון גורם לתגובה חשמלית, גם שם יש סיכוי לתגובה חשמלית אקראית - רעש (גרעיניות). בפילם הסיכוי לתגובה ספונטנית היה קשור לרגישות החומרים ואילו בחיישן דיגיטלי זה קשור להגברת האות (זה מה שהמצלמה עושה כשמעלים ISO). זה שהצורה הגבשושית של רעש/גרעיניות בסוגים מסוימים של סרטי צילום ש/ל נחשבת ליותר אסטטית זה במידה רבה גם עניין של הרגלים - אחרי שראית את זה בעשרות צילומים מדהימים של צלמים משנות ה 40 אתה רגיל לזה וזה נראה טוב, כשאתה מסתכל על הרעש בתמונה שאת צילמת ב 100% - זה נראה רע.
היות ורבים מאוד היום חובבים pixel peeping אז היצרניות עושות כמיטב יכולתן להחליק את הרעש (על חשבון פרטים) ולכן מחזקות בקרב הצלמים הדיגיטיליים את התפיסה שרעש זה רע.
רעש זה בסדר גמור אבל כמו כל דבר אחר הוא צריך להיות במידה הנכונה. בדיוק כמו רוויה או חדות.
ואנה - גם ב 5D שלי יש רעש, למרות החיישן הגדול והפיקסלים השמנים - זה נובע מהטכנולוגיה.