תגובה לשמיים  
‏שבת ‏16 ‏יוני ‏2007   19:01

למתנגדי הפוטושופ : שאלה.

יותר ויותר אני נתקל בפתיחים אישים של החברים( וגם בהערות ) בציטוטים כגון " לא אוהב/ת פוטושופ " או המחוכם יותר " אוהב/ת צילומים ללא התערבות, כמו שהם" .

רציתי לדעת למה? על מה כל ההתנגדות ?

 למה לא לתקן מעט ולשפר כשאפשר ולשדרג את התמונה עשרות מונים.

אני לא מדבר כרגע על עריכה ועיוות התמונה לגמרי ( הגם שבעייני זאת אומנות לשמה ואם המציג לא מחביא את העשיה הנ"ל הרי שאני בהחלט יכול להעריך את העבודה והמאמץ שמאחורי התמונה) אלא על דברים פשוטים לגמרי. (חוטי חשמל שאפשר להסיר , כתם שנידבק, מעט ישור וכ"ו.)

אשמח לשמוע מישהו מן "המתנגדים הקשים" מביע את דעתו.

ורק בקשה קטנה, אל תשתמשו במילה " רמאות" אין זאת רמאות להסיר חוטי חשמל יותר מאשר לעשות קרופ או לחזק קונטראסט , דברים שנהוגים לגמרי בכל מעבדת צילום.

תודה מראש.



 תגובה להגר  
‏שבת ‏16 ‏יוני ‏2007   21:55

איתך בכל מילה..

נראה לי שכאשר מעירים הערות מסוג זה, מתכוונים לעיבודים המוגזמים.. אני אישית גם בדעה שזו אומנות בפני עצמה...

 תגובה לדורון  
‏שבת ‏16 ‏יוני ‏2007   22:57

אם תבדוק את זה לעומק תראה ש....

לרוב המוחלט של המתנגדים אין מושג בעיבוד תמונה דיגיטלי או ידע בפוטושופ. נסה פעם להגיד למישהו שלא יודע פוטושופ "יש צורך להוריד את החוטי חשמל"... התשובות שתקבל יהיו  "אני דווקא אוהב את החוטי חשמל / הם דווקא מוסיפים לפסטורליה הכפרית של התמונה / רציתי להראות את הניגודים בין השמיים לכבלים  / זו תמונה שצולמה בעיר וזה חלק מהעיר........"  - אף תשובה לא תהיה "אין לי מושג איך עושים את זה..."

לדעתי, היום, בעידן הדיגיטלי, הפוטושופ הוא חלק בלתי נפרד מהכלים שהצלם צריך לדעת להתעסק איתם. לא רק כדי לשדרג את הצילומים שלו, אלא לשדרג את רמתו המקצועית כצלם.

את המתנגדים צריך רק ללמד...



 תגובה לאורלי  
‏יום שישי ‏29 ‏יוני ‏2007   19:29

דורון- אתה כל כך צודק!!

במה חוטי חשמל מוסיפים לפסטורליה  או ל"אותנטיות" של התמונה - נבצר ממני מלהבין. הרי גם הם תוספת לא טבעית לטבע.

לדעתי ככל שמכירים יותר לעומק את היכולות של תוכנות לעיבוד תמונה ולא רק פוטושופ, אלא גם פשוטות ממנה, מבינים שבמאמץ קל תמונה "רגילה" יכולה להפוך לתמונה מצויינת. עם קרופ, עם קונטרסט, עם levels. ככל שאני עובדת יותר עם פוטושופ אני משתמשת בו יותר.  התמונות שלי הן דוגמה לכך. יש תמונות שאני מצלמת במטרה מראש לעבד.

בעיני אין בכך פסול. היופ הוא בעיני המתבונן ואם נתקע בעבר וביכולות של "פעם" אז אפשר גם להגיד- בשביל מה לקנות מצלמה  דיגיטלית? למה לקנות עדשה כזו או אחרת? נשאר עם פילם 35 מ''מ...זו דעתי.



 תגובה לתובל  
‏יום חמישי ‏28 ‏יוני ‏2007   14:14

הכל תלוי ברעיון שמנסים להעביר

מסכים עם ההערות שנכתבו, אבל, זה מאוד תלוי באופי הצילום. אני חושב שאחת הסיבות שאנשים מתנגדים לפוטושופ היא שההערכה של תמונה מבוססת יותר מדי על האסתטיקה של התמונה (צבעוניות, שלמות ומושלמות) ופחות מדי על הנושא והרעיון שמאחורי התמונה.



 תגובה ללילך  
‏יום שישי ‏29 ‏יוני ‏2007   00:10

מהמתנגדים

אני גם מאלו שרשמו שאני אוהבת תמונות נקיות ללא נגיעה של תוכנות.

הכוונה שלי היא שהתמונה יוצאת יותר אמיתית ללא משחקי צבעים, עיבודים וכדומה.

אני לא אומרת שלא צריך בכלל לגעת בתמונה ושאם משהו ממש מפריע והתמונה יפה אז אפשר לעשות קרופ ולהוריד את אותו החלק(למרות שאני לא אעדיף כל כך לעשות את זה אלא אם כן זה ממש נורא)

ובכלליות התמונות יותר יפות שהן "בתולות".

בכל אופן זאת הדעה שלי

לילך



 תגובה לאילנה  
‏יום שישי ‏29 ‏יוני ‏2007   18:36

בעד

כשנכנסתי לאתר בהתחלה, היה לי קשה עם כל העיבודים אבל זה גם קשור ביכולת ובמיומנויות שלנו בעיבוד. נכון שכאילו תמונה בתולית יפה יותר, אך מאז ומתמיד, שיפצו תמונות, אמנם בכלים פרימיטיביים, כמו הגדלת התמונה והורדת החלקים הלא רצויים, וריטוש התמונה. ריטוש התמונה היה גם בש\ל כך שאין חדש תחת השמש.

הבעיה שלי עם הפוטושופ, לפעמים יש המבקשים להוריד חוטי חשמל ועוד דברים שונים ועל זה אני מתקוממת, כי למשל חוטי חשמל הם חלק מחיינו.



 תגובה למערכת האתר  
‏יום שישי ‏29 ‏יוני ‏2007   18:53

אני מבינה אותך אילנה

גם אני בתחילת דרכי התנגדתי נחרצות אבל אז למדתי לאט לאט לעבד תמונות ודעתי השתנתה לגמרי.

עיבוד תמונות נעשה כפי שציינת מאז ומעולם. בעבר כשהתמונות היו בשחור לבן בלבד העיבוד היה נעשה עם עיפרון על גבי התמונה עצמה, ממש ככה בדרך הכי פרימיטיבית שיש. אז היום יש לנו לחצן במחשב מה ההבדל בעצם?

לגבי הדוגמא שנתת, חוטי החשמל: אני מסכימה שהם חלק מחיינו (לצערי האמת) אבל צלם שהצילום זאת הפרנסה שלו לא יכול להרשות לעצמו להשאיר חוטי חשמל מיותרים בתמונה כי קרוב לוודאי שהוא לא יצליח למכור את התמונה.....

וזאת רק דוג' אחת מרבות, לכן אין לי היום ספק שהעיבוד הוא חלק מעבודתו של כל צלם בעידן הדיגיטלי. המצלמות הדיגיטליות מיוצרות מתוך ידיעה שמי שמשתמש בהן עושה עיבוד לתמונה לכן הצבעים לא אופטימלים.




 תגובה לאילנה  
‏יום שישי ‏29 ‏יוני ‏2007   19:12

אנה, כתבתי שהיום אני בעד

והדוגמאות שנתתי על סמך עברי הרחוק, שזה היה חלק מלימודי ועבודתי בצילום. (לא להאמין, אבל זה מה שעשיתי).

אילנה



 תגובה לדורון  
‏יום ראשון ‏01 ‏יולי ‏2007   13:09

גם האבק על העדשה הוא חלק מחיינו...

ואנחנו בכל זאת מנקים אותו כדי שלא יפריע לצילום...
אני לא אומר שחוטי חשמל צריכים להעלם מכל תמונה. ישנם צילומים בהם חוטי חשמל עושים את העבודה. אני לא יודע אם שמת לב אבל היום את לא יכולה לצלם תמונת נוף בלי שתדחף לתמונה אנטנה סלולרית (שהיא גם חלק מחיינו). על אותו משקל את יכולה להגיד שהפלאש או תאורה מלאכותית אחרת היא התערבות חריגה בטבע והחושך הוא חלק מחיינו אז בוא נצלם בלי פלאשים.... לדעתי כמו שהחושך הוא חלק מחיינו כך גם הפלאשים הם חלק מחיינו, כמו שהאבק הוא חלק מחיינו כך גם ניירות האורז והחומר לניקוי עדשות, וכמו שחוטי החשמל והאנטנות הסלולריות הם חלק מחיינו כך הפוטושופ היא חלק מחיינו.....

לסיכום, צלם מיקצוען הוא צלם שיש לו שליטה ויכולת בכל הכלים הקשורים לצילום גם מעבר למצלמה. בעידן הדיגיטלי המחשב הוא התחליף לחדר החושך. כדי לעבד תמונה לא מספיק תמונה גרועה ומכשפה שתעשה איזה קסם. כדי לקבל תוצאה טובה צריך קודם כל לצלם כמו שצריך ואז לעבד את הצילום, עם כל היכולות של הפוטושופ - לא ניתן לדלג על צילום נכון כדי להיות יוצר בתחום הזה...